Biznes

Czym jest marka osobista i jak ją poprawnie zbudować?

W obecnych czasach, aby zostać zauważonym, należy wyróżniać się z tłumu. Właśnie dlatego bardzo ważne jest tworzenie swoje marki osobowej, która jest odzwierciedleniem naszego wizerunku w oczach innych osób. Marka osobowa to coś co powinna systematycznie budować każda osoba, marząca o odniesieniu sukcesu w branży, w której się specjalizuje. Aby piąć się po szczeblach kariery zawodowej, a także być dobrze postrzeganym przez otoczenie, należy najpierw zbudować sobie odpowiednią markę osobistą.

Czym tak właściwie jest marka osobista?

Personal branding, bo tak również bywa nazywana marka osobista, to nic innego jak ogólne wyobrażenie innych osób o nas, stwierdzone na podstawie naszego zachowania. Każdy człowiek może wykreować odpowiedni dla siebie wizerunek poprzez podejmowanie różnego rodzaju działań czy określone zachowanie w danych sytuacjach. Przy budowie marki osobistej istotne jest jednak to, aby być przede wszystkim autentycznym w tym co się robi i chce przekazać innym, ponieważ inaczej środowisko szybko zweryfikuje nasze prawdziwe oblicze.

Marka osobista i jak ją skutecznie budować.

Stworzenie mocnej i uznanej marki osobistej jest niezwykle trudnym zadaniem. Nic bowiem nie przychodzi za darmo i na wszystko trzeba sobie zapracować samemu. Personal branding kreuje się przede wszystkim swoją ciężką pracą oraz godną zaufania postawą. Nie wystarczy tylko i wyłącznie mówić o swojej osobie w samych superlatywach, ponieważ obraz takiej osoby nie jest rzetelny. Aby otoczenie odbierało nas poważnie, za wszystkim muszą iść czyny.

Bardzo istotne w budowaniu marki osobistej jest zachowanie spójności. Chodzi zarówno o zachowywanie się w zbliżony sposób w podobnych sytuacjach, jak również o nie zmienianie swojego zdania w danej kwestii, w zależności od tego kto jest naszym rozmówcą. W obecnych czasach ważne jest też prowadzenie swoich profili w mediach społecznościowych w odpowiedni sposób, ponieważ one również niosą informacje dotyczące naszej marki osobowej. W tym przypadku także należy pamiętać, że nasz wizerunek nie powinien odbiegać od tego pokazywanego w świecie realnym.